wyłącznik główny prądu Cartek X-CLUB (zestaw)
Cena (GBP): 245,39 GBP
towar niedostępny
Opis
WSTĘP:
Wyłącznik główny prądu CARTEK X-CLUB został zaprojektowany jako opłacalna opcja — zoptymalizowany dla samochodów wyścigowych i rajdowych z silnikami produkcyjnymi, które są seryjne lub łagodnie dostrojone, o pojemności do 3 litrów i maksymalnie 6 cylindrach. Lepsza wydajność i funkcje diagnostyczne niż w przypadku poprzednich generacji GT i XR.
CECHY:
- Może obsłużyć 450A rozruchu,
- Mała i lekka konstrukcja (78 gramów),
- W pełni zabezpieczone wyjście zatrzymania silnika 10 A,
- Wbudowane zabezpieczenie przed przetężeniem i przegrzaniem,
- Zintegrowana dioda LED stanu RGB do celów diagnostycznych,
- Całkowicie uszczelniony przed wodą i brudem,
- W pełni odporny na wstrząsy i wibracje.
OPIS:
Wszystkie wyłączniki główne prądu CARTEK są zaprojektowane do wykonywania dwóch funkcji zgodnie z przepisami bezpieczeństwa FIA. Są to:
1) Zatrzymanie silnika „Kill”,
2) Odłączenie prądu od WSZYSTKICH układów elektrycznych „Isolate”,
Funkcja „Engine Stop” jest realizowana poprzez odłączenie zasilania od ECU lub obwodu zapłonu - wymuszając zatrzymanie silnika i zaprzestanie wytwarzania energii elektrycznej przez alternator/generator.
Funkcja „Battery Isolation” jest realizowana poprzez odłączenie ujemnej strony akumulatora pojazdu od podwozia/uziemienia, odłączając w ten sposób akumulator od WSZYSTKICH układów elektrycznych samochodu.
Po aktywacji funkcja "Engine Stop" jest realizowana na bardzo krótki okres czasu przed odłączeniem prądu. Wbudowana jest również ochrona przed rozładowaniem alternatora, więc nie są potrzebne żadne dodatkowe komponenty.
OBSŁUGA:
Wszystkie wyłączniki główne prądu CARTEK są obsługiwane za pomocą dwóch przełączników: zamontowany na desce rozdzielczej wewnętrzny przełącznik umożliwia kierowcy włączanie i wyłączanie prądu. Zewnętrzny przełącznik jest przeznaczony do obsługi przez personel bezpieczeństwa w sytuacjach awaryjnych. Wewnętrzny przełącznik może być używany do włączania i wyłączania prądu w pojeździe, jednak zewnętrzny przełącznik może jedynie wyłączać prąd. Jest to zgodne z przepisami bezpieczeństwa Motorsport UK.
Wszystkie izolatory akumulatorów CARTEK wyłączają się również automatycznie w przypadku wykrycia usterki, takiej jak zwarcie, przetężenie, przegrzanie lub zerwane połączenia kablowe. Jeśli tak się stanie, dioda LED na jednostce izolatora akumulatorów i wewnętrzny przełącznik CARTEK będą migać, aby wskazać przyczynę usterki.