Kapsuła wyposażona jest w bezszczotkowy wentylator 12V z łatwym w eksploatacji filtrem oraz profilowanymi łopatkami optymalizującymi zarówno wydajność, jak i hałas – co zapewnia wyjątkowo cichą pracę. Wentylator gwarantuje optymalną wymianę powietrza. W ciągu godziny powietrze wewnątrz kapsuły wymieniane jest 3 – 4 razy. Pozwala to na eliminację kondensującej się, niepożądanej i szkodliwej dla samochodu wilgoci. Wentylator kapsuły zasilany jest ze standardowego gniazdka sieciowego poprzez nowoczesny zasilacz mikroprocesorowy Samsung PN4012AL (in: 100240V ≈ 50/60 Hz, 1.0 A; out: 12V 3,34 A).
W przypadku braku zasilania wentylatora w wyniku braku prądu, kopuła kapsuły okryje w naturalnym kształcie pojazd w związku z ubytkiem powietrza. Po wznowieniu zasilania kopuła kapsuły zostanie napompowana i wróci samoczynnie do kształtu roboczego.
Mata podłogowa kapsuły parkingowej wykonana jest z bardzo elastycznej tkaniny poliestrowej Rypston Nylon 0.6 mm charakteryzującej się wysoką odpornością na pleśń, ścieranie i rozdzieranie. Jest trudnopalna oraz nieprzepuszczalna dla oleju, paliwa oraz pozostałych płynów eksploatacyjnych.
Kopuła z matą podłogową połączona jest zamkiem YKK 100% Nylon, charakteryzującym się dużą elastycznością oraz wytrzymałością na rozrywanie. Zamek nie przepuszcza wody, pyłów oraz bardzo skutecznie zabezpiecza kapsułę przed przedostawaniem się do wewnątrz gryzoni.
Przechowywane w powietrznych kapsułach garażowych pojazdy mogą zawierać wszelkie płyny eksploatacyjne. Mata podłogowa kapsuły jest nieprzepuszczalna dla płynów eksploatacyjnych w wypadkach wycieków, a wymiana powietrza wewnątrz kapsuły eliminuje ewentualne zapachy.
Podczas przechowywania pojazdu w powietrznych kapsułach garażowych nie zaleca się stosowania dodatkowych pokrowców. Ograniczają one bowiem odpowiednią cyrkulację powietrza wewnątrz kapsuły i zatrzymują niepożądaną wilgoć. Zaleca się uchylenie szyb o przynajmniej 2 cm co pozwoli na wymianę powietrza również wewnątrz pojazdu. W przypadku kabrioletów należy zamknąć składany dach aby wilgoć nie była zatrzymywana czy to w złożeniach tkaniny czy też w tylnej komorze na złożony dach.
Mokry pojazd można bez problemu przechowywać w kapsule , bowiem dzięki wymianie powietrza zapobiegnie kondensacji wilgoci stabilizując ją na pożądanym poziomie 30 – 50%. Wentylator wymienia powietrze wewnątrz kapsuły 3 – 4 razy na godzinę. Ta ciągła wymiana powietrza i jego przepływ nie pozwalają na stykanie się ciepłego powietrza z zimnym. To z kolei eliminuje kondensację i utrzymuje pojazd w stanie suchym niezależnie od temperatury i wilgotności.
Dobór odpowiedniej kapsuły garażowej zależy od rozmiaru przechowywanego w jej wnętrzu pojazdu. Należy zmierzyć pojazd według wskazówek na poniższym rysunku i dodać odpowiedni zapas do zmierzonej „od zderzaka do zderzaka” długości. Dla bezpieczeństwa zaleca się również sprawdzenie szerokości.