(32) 215 61 55
  +48 602 323 824
  sklep@2Brally.pl

skarpety Audi Quattro

Dostępność: zapytaj o termin realizacji
Cena: 53,66 zł
zawiera 23% VAT, bez kosztów dostawy
53.66

Cena (EUR): 12,00 €

ilość para

towar niedostępny

* - Pole wymagane
Ocena: 0
Producent: Heel Tread
Kod produktu: HT QUATTRO

Opis

Skarpety portugalskiej firmy Heel Tread w unikatowej wersji Audi Quattro.
 
Bezszwowe i wyprodukowane w 80% z czesanej bawełny, w 17% poliamidu oraz 3% z elastanu.

UWAGA - Prać na lewej stronie (maks. 40ºC) oraz nie suszyć w suszarce bębnowej, nie prasować, nie wybielać ani nie czyścić chemicznie.
 
Skarpety Heel Tread, a to wyjątkowa marka, która czerpie inspirację z jednej z największych męskich pasji. Kolekcja jest hołdem dla najbardziej znanych na świecie ikon motoryzacyjnych. Naszym celem jest sprawić, abyś mógł zabrać swoje pasje wszędzie - nawet do łóżka.

A CO DO HISTORII???

Twórcom quattro od początku przyświecała myśl o rajdowym wykorzystaniu samochodu. Krótko po rozpoczęciu produkcji seryjnej odmiany, w styczniu 1981 pierwsza rajdowa wersja quattro wystartowała w austriackim Janner Rally od razu wygrywając w debiucie. W tym samym roku quattro zadebiutowało również w mistrzostwach świata, wygrywając z przewagą prawie sześciu minut pierwszy odcinek specjalny. Do takiej przewagi w większości przyczynił się napęd na cztery koła. Warto dodać, że to dzięki quattro w rajdach zaczęto stosować ów napęd. W 1984 r. Hannu Mikkola wygrał rajd Portugalii za sterami quattro A2 sponsorowanego przez HB.

Można powiedzieć, że te dwa modele były swego prekursorami konstrukcji samochodów rajdowej grupy B ze względu na napęd na cztery koła. Jak się później okazało założenia konstrukcyjne tego samochodów grupy B nieznacznie zmieniono. Standardem stał się silnik umieszczony centralnie w ramie przestrzennej, okrytej jedynie skorupą z materiałów lekkich. Takich konstrukcji używano w dwóch najlepszych samochodach tego okresu – Peugeot 205 T16 oraz Lancia Delta S4. Audi nigdy nie zdecydowało się na zmianę położenia silnika, ponieważ ich marketingowe założenie było jasne: "samochód, który wygrywa rajdy możesz kupić w salonie". Jak na ironię losu właśnie przez umieszczenie silnika na przedniej osi Audi quattro nie miało szans w walce z najlepszymi konstrukcjami grupy B. Warto jeszcze dodać, że Audi quattro było jednym z pierwszych samochodów wyczynowych, w którym stosowano krótko dwusprzęgłową, automatyczną skrzynię biegów PDK, stosowaną wcześniej w wyścigowym Porsche 956. Wówczas nie spełniła zakładanych oczekiwań.

do góry
Sklep jest w trybie podglądu
Pokaż pełną wersję strony
Sklep internetowy Shoper.pl